První část seriálu blogů o rozšíření Battlefield 3: Back to Karkand.
První rozšiřující balíček pro Battlefield 3 obsahuje čtyři nejlepší mapy série Battlefield, jaké kdy designéři z DICE vytvořili. V další části článku se dozvíte podrobnosti o balíčku Battlefield 3: Back to Karkand a jak ho získat bezplatně.
Každý, kdo si předobjedná limitovanou edici Battlefield 3, obdrží první tematický balíček zcela bezplatně. Když byl Niklas Fegraeus jmenován vedoucím designérem balíčku, jeho myšlenky ihned směřovaly ke čtyřem nejpopulárnějším mapám v historii celé série Battlefield: Strike at Karkand, Wake Island, Gulf of Oman a Sharqi Peninsula. V součtu se na těchto mapách odehrálo neuvěřitelných 25.000 let!
Je jasné, že stávající fandové série budou nadšení. Co však balíček nabídne nováčkům? To je docela jednoduché. Jde prostě o jedny z nejlepších map, jaké jsme kdy vytvořili. Důkazem nám jsou tvrdá data a kladné ohlasy z řad komunity. Byli bychom blázni, kdybychom nevyužili možnost vylepšit úroveň hry těmito klasickými multiplayerovými mapami.
Jak vypadá přepracovaná verze mapy Strike at Karkand v podání výkonu enginu Frostbite 2 a herního systému Battlefield 3? Z hlediska hratelnosti je největší novinkou – oproti původní mapě z Battlefield 2 z roku 2005 - destrukce. Tuhle konkrétní budovu si pamatuji z originálu podle čtvercového půdorysu, díky čemuž se dala velmi efektivně bránit. S modelem destrukce enginu Frostbite 2 teď ale stačí, aby kdokoli popadnul RPG a sejmul budovu včetně jejích obránců jediným projektilem. Dali jsme však pozor na to, aby možnosti destrukce nenarušovaly léty prověřené tempo průběhu akce na mapě.
V loňském roce ses také jako vedoucí designér podílel na balíčku Battlefield: Bad Company 2 Vietnam. Vidíš nějakou podobnost s balíčkem Back to Karkand? Z pohledu tematického zaměření a ambic jsou velmi podobné. Tenhle mapový balíček není vůbec jednoduchý. Back to Karkand bude rovněž obsahovat legendární zbraně a bojovou techniku z Battlefield 2, které navodí atmosféru návratu ke kořenům, ale také nové odemykatelné položky a další obsah, o němž budeme hovořit později. Další podobností je jejich silná tematičnost.
Čím to podle tebe dána stále přetrvávající kvalita mapy Strike at Karkan? Strike at Karkand představuje ideální kombinaci pěchotního boje v stísněných podmínkách města a tradičního nasazení bojové techniky ve stylu série, kde nedominuje ani jedna ze stran. Také si myslím, že lineární pozice vlajek vám hned jasně ukáže, kam jít. Okamžitě získáte přehled o směru.
"Je skvěle designovaná a vyvážená. Nejlepší mapa všech dob."
-- Uživatel Twitteru @insane141 na adresu mapy Strike at Karkand
David Spinnier (dříve aka Göthberg) nyní působí jako vedoucí designér režimu kooperace Battlefield 3, ale právě on je autorem mapy Strike at Karkand pro Battlefield 2.
Jaké máš pocity z toho, že se tvá přepracovaná mapa dostává do Battlefield 3? Jsem strašně šťastný a hrdý, že se z ní stala taková klasika. Moc se mi líbí, jak dostala úplně nový grafický kabát, zvýšenou úroveň destrukce a také, že nynější designéři se na ní mohli ihned začít orientovat.
 Archivní kousek: Původní designová předloha pro Strike at Karkand z Battlefield 2! |
Jaká byla tvá původní idea designu mapy Strike at Karkand? Skoro bych řekl, že jsem chtěl vyprávět příběh.V podvědomí jsem si začal tvořit design mapy s tanky, valícími se po svahu písečné duny na město, hemžící se obránci, kteří se snaží zpevňovat perimetr, ale postupně jsou zatlačování směrem k centru. Mým cílem také bylo vytvořit asymetrické bojiště se zřetelem na obranu. Pěšáci se brání proti pancéřům. Prostě jsem to začal kreslit v Photoshopu a odsud se vše začalo odvíjet.
Máš nějaký původní dokument z práce na designu mapy Strike at Karkand, který bys nám mohl pro zajímavost ukázat? Jasně! Tady je můj původní plán designu z října 2004. Pokud máte s Karkandem zkušenost, pak si určitě všimnete, že nákres je zrcadlovou předlohou minimapy ve hře. To jsem si tehdy jaksi neuvědomil, ale když se podíváte do herního editoru, zjistíte, že vše je naruby!
|
Zdroj: battlefield.com
|